Superpotraviny

V poslední době se často mluví o takzvaných superpotravinách. Každým rokem je vyhlášený jeden produkt, který to právě ten rok vyhrál na celé čáře. Jednou jsou to ořechy, podruhé například mango. Seznam superpotravin je opravdu dlouhý. Ale pokud bychom měli jednoduše vysvětlit, o co se vlastně jedná, tak bychom řekli, že jsou to potraviny, které významným způsobem ovlivňují naše zdraví. Pozitivně, jak jinak. Jelikož se většinou jedná o přírodní produkty, je dobré je konzumovat tepelně neupravované. Pak si zachovají co nejvíce zdraví prospěšných látek. Zejména ženy zajímá v souvislosti se skupinou těchto produktů jedna otázka – Dá se s nimi zhubnout? Dalo by se říci, že ano. Hubnutí je přeci především záležitost zdravého životního stylu a do toho zdravé přírodní produkty určitě patří. Například jednou superpotravinou je i skořice. A ta má, jak známo, termogenní účinek, který podporuje spalování tuků v našem těle.
pytlík ořechů

Vlašské ořechy

Jednou ze superpotravin jsou už zmíněné ořechy. Na trhu je jich velké množství. Jak tedy vybrat ty správné? Nemusíme vybírat jen mezi těmi z exotických zemí, ale můžeme si pochutnat na domácí produkci.
·        Jeden statný strom, který plodí vlašské ořechy, krášlí svou vznešeností nejednu českou zahradu.
Vlašské ořechy obsahují přibližně sedmdesát procent zdravých nenasycených tuků, velké množství zinku a bílkovin.Pravidelná konzumace těchto ořechů je účinnou prevencí před vznikem některých neurologických onemocnění. Do jídelníčku je můžete zařadit například v podobě mixované pomazánky.
celá a mletá skořice

Pestrá strava je základ

U některých potravin, které jsou označeny jako super zdravé, by mohlo dojít i k předávkování. Je proto potřeba konzumovat je s rozvahou a raději si naordinovat pestrou stravu. Jednotvárná strava, byť by byla složená ze sebezdravějších potravin, určitě našemu zdraví neprospěje.

Superpotraviny
3 (60%)1